Δευτέρα, 25 Απριλίου 2016

Η Δημόσια Διοίκηση ως μοχλός ανάπτυξης

Οι Δημόσιες Λειτουργίες χωρίζονται σε δυο κατηγορίες λειτουργιών τις πολιτικές και τις διοικητικές. Οι πολιτικές υπηρεσίες είναι αυτές που λαμβάνουν τις αποφάσεις και διοικητικές είναι αυτές που τις εφαρμόζουν.  Η σχέση μεταξύ τους είναι ιεραρχική, καθώς η Κυβέρνηση αποφασίζει έχοντας την εμπιστοσύνη της Βουλής ,και η Διοίκηση με τη σειρά τις εφαρμόζει τις προκαθορισμένες αποφάσεις.
Η ελληνική δημόσια διοίκηση χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό, υδροκεφαλισμό, τυπολατρία, διαφθορά.

Η Δημόσια Διοίκηση οφειλει να κατευθυνθεί σε τρεις πυλώνες:
Καταπολέμηση της διαφθοράς
Ενίσχυση της διαφάνειας
Συνθήκες που να αποκλείουν οποιαδήποτε κακοδιαχείριση


Άξονες δράσεις στις οποίες δυνάται να κατευθυνθεί η πολιτεία:

Αξιοποίηση της έκθεσης του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, και επιτάχυνση των διαδικασιών επίλυσης και εκδίκασης τους
Ενίσχυση του εισαγγελέα διαφθοράς για γρηγορότερη διευθέτηση των ζητημάτων κακοδιαχείρισης και διαφθοράς
Ενίσχυση του θεσμού του Συνηγόρου του Πολίτη, δίνοντας του αποφασιστικές αρμοδιότητες
Έλεγχος πόθεν έσχες όλων των κρατικών λειτουργών, με εστίαση των στο πόθεν και δικαιολόγηση σε εύλογο χρονικό διάστημα της προέλευσης της περιουσίας τους.
Αξιοποίηση τη σύγχρονης τεχνολογίας και υλόποιηση ηλεκτρονικής διοίκησης:
     1) Πλήρης μηχανογράφηση και ηλεκτρονική υποβολή και ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ ΟΛΩΝ των συναλλαγών, βεβαιώσεων και πιστοποιητικών, χωρίς φυσική επαφή του πολίτη με τη Διοίκηση. Έτσι κερδίζει ταχύτητα και ελαχιστοποιείται το κόστος και για τα κράτος και για τον πολίτη
    2) Διαμόρφωση ηλεκτρονικών τόπων (web sites),  όπου συγκεντρώνονται το σύνολο των πληροφοριών για την αποφυγή ταλαιπωρίας του πολίτη.
    3) Λήψη όλων των εντύπων και ηλεκτρονική συμπλήρωση – κατάθεση αυτών (on – line παροχή υπηρεσιών)
    4) Ηλεκτρονικές προκηρύξεις διαγωνισμών
    5) Συμβουλευτικές υπηρεσίες διαδικτύου
   6) Ηλεκτρονική συνεργασία μεταξύ αρμόδιων υπηρεσιών

Κωδικοποίηση απλοποίηση της νομοθεσίας (αποκάθαρση περιττών ρυθμίσεων,  επανεξέταση αναχρονιστικών ρυθμίσεων)
Ίδρυση περισσότερων ΚΕΠ ως one shop stop για ευρύτερη γκάμα διοικητικών υποθέσεων των πολιτών
Υποχρέωση  ανάρτησης όλων των αποφάσεων στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, και μετατροπή του ιστότοπου προς το φιλικότερο για τον χρηστή ως προς  την εύρεση πληροφοριών

Η Δημόσια Διοίκηση οφείλει να λειτουργεί προς όφελος του πολίτη τηρώντας την αρχή της νομιμότητας σε ένα κράτος δικαίου με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και με τις αρχές της χρηστής διοίκησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...