Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2013

ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ένα «πακέτο» ζητούν οι Ρώσοι

Σε ένα «πακέτο» ζητούν οι Ρώσοι να αποκτήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταρεία συντήρησης τροχαίου υλικού ROSCO, στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, όπως προκύπτει και από τις δηλώσεις που έκανε την Πέμπτη ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων.

Ο Βλαντιμίρ Γιακούνιν, πρόεδρος της μεγαλύτερης, παγκοσμίως, εταιρείας του κλάδου, Rossiyskie Ζheleznye Dorogi (RZD), δήλωσε την Πέμπτη ότι η RZD ενδιαφέρεται να αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Rosco και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προσθέτοντας ότι γι' αυτό το λόγο κατέθεσε την αρχική αίτηση ενδιαφέροντος στο πλαίσιο των προβλεπόμενων διαδικασιών.

«Και τώρα θα δούμε υπό ποιους όρους και τι εξελίσσεται εκεί. Στον βαθμό που καταλαβαίνω, η Ελλάδα ετοιμαζόταν να λήξει αυτό το ζήτημα έως το τέλος του έτους», είπε ο κ. Γιακούνιν στο ρωσικό πρακτορείο Ιντερφάξ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το ενδιαφέρον για την αγορά-πακέτο αυτών των εταιρειών είχε εκφράσει επισήμως νωρίτερα αυτή την εβδομάδα η πρόεδρος του Συμβουλίου της Ομοσπονδίας της Ρωσίας (Άνω Βουλή) Βαλεντίνα Ματβιένκο, κατά τη συνάντησή της με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

Το ρωσικό σχέδιο φέρεται να προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου διαμετακομιστικού κέντρου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, καθώς και την επέκταση του του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Σημειώνεται ότι η χώρα μας δεν διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τη Ρωσία.

Τρεις μνηστήρες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την περασμένη Δευτέρα έληξε η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μνηστήρες είναι οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι SNCF, η ρουμανική εταιρία σιδηροδρομικών μεταφορών Grampet Group, καθώς και η ρωσική RZD σε συνεργασία με την κατασκευαστική εταιρεία ΓΕΚ Τέρνα.

Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος και θα υποβάλουν την εισήγησή τους σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.

Φαβορί είναι οι γαλλικοί και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι.

Το εάν το ρωσικό ενδιαφέρον για τις τρεις εταιρείες είναι πράγματι υπαρκτό και δεν αποτελεί μία κίνηση-ντρίπλα, προκειμένου να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις από πιθανή απουσία τους, θα φανεί τόσο στην εξέλιξη του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO, όσο και στον διαγωνισμό για τον ΟΛΘ που αναμένεται να βγει στον αέρα τις επόμενες εβδομάδες.

ΠΗΓΗ: iefimerida.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...